Saturday, May 7, 2011

Sakit..

Cerita pada hari jumaat 6may..

Hmmmm...actually saya sakit yang paling teruk tu pada hari jumaat. Kemarin la tu kan... Teruk yang amat sangat... Mula sakit hari isnin. Namun saya ne tidak suka melayang sakit. Lawan punya lawan, hari jumat abis weak berabis.. Nasib time sakit menyerang saya di ofis waktu pagi. Adoooiiii. Masi terasa sakit tu... Namun saya kawal moody saya. Tiada marah2.. Just menahan sakit...

Rasanya saya sakit disebabkan perpisahan itu kali...Saya makin baik bila c chaun tu, cuba memujuk saya makan makan makan...Memang saya teda mood mau makan tapi akhirnya saya menjamah juga makanan... Bubur Mc'd arrr...hahhahahah.. Lepas mkn tu, badan makin panas kepala makin pening perut sakit yang amat sangat. So saya balik la ruma. Half day~ Sampai ruma susah plak mau tido. Paksa punya paksa dapat juga tidur. itupun sejam jak. Menahan pening sampai mengalirkan air mata. Nda pernah2 ba saya begini.... Then plan saya, mau tdo kejap then pegi SR untuk booking kek dan beli kad untuk mama sempena mother's day. Saya kuatkan hati untuk bangun. Then c chaun plak message. Saya balas jak apa2 yang patut. Bila dia tahu saya mau jalan, dia pun mau ikut. Memang geram la juga...kan kami suda breakkk... biarpun lunch tadi bersama tidak bermakna suda couple.... Namun dia tetap degil mau juga pegi rumah saya... Hmmm suka hati dia la mahu ikut ka tidak... Tiada kekuatan suda saya mahu melayan karenah dia...

Then dia pun ikut.... timed on the way pegi SR di Suria Sabah tu, sakit saya tetiba mendadak. Adoiiii.. So Chaun saja yang pegi order kek. Saya just tingal di kereta. Memang tidak larat langsung. Lepas tu baru kami pergi ke CP. Saya paksa diri untuk jalan juga. Niat saya kan mahu cari kad untuk mama. Nda kan saya suruh c chaun plak.. Iskkk nda mo saya... So berjalan la kami... makin saya jalan makin sakit kurang sikit... Mengkali pasal saya ne sedang cuci mata melihat barang2 kan....hahhahahha.... Siap beli kad, chaun ajak makan Sushi King... Saya minum air japaness teh yang panas tu, terus pening saya kurang... Fuhhh lega...Cuma saya tidak berselera untuk makan sushi. Apa yang c chaun bagi, saya tolak jak... Hah lepas jak dari makan, terus saya cari ubat di Guardian. Huh terpaksa cari geng. Kalau tidak merana saya. Dan saya mahu sihat esoknya kan... Lepas dari itu terus saya balik rumah dan chaun pun balik....

Sampai bilik terus makan ubat... Dan akhirnya....saya kurang sakit....hehhehehhe...tidak sesakitnya sebelumnya la... Pengajaran disini....jangan mahu minta puji tidak makan ubat ketika sakit... Mesti makan ubat... Dan saya berharap saya sihat dengan cepat... cuz saya masi rasa pening2...demam....perut? sihattttt....

No comments:

Post a Comment